השמפו בקושי נשטף מהשערות? כמה שלא תזיזו את ידית הברז, הזרם עדיין חלש? לחץ מים נמוך בבית או בברז מסוים או במקלחת הוא לא בעיה שחייבים לחיות איתה – אינסטלטור מיומן מסביר ומייעץ: כך תגבירו את לחץ המים.

 

על אף שמדובר בבעיה פעוטה לכאורה, לחץ מים נמוך יכול להיות מרגיז מאוד כשאתם כמהים למקלחת וכל מה שיש לכם הוא זרזוף חלוש שלא עושה הרבה, או כשאתם רוצים לשטוף כלים מארוחה משפחתית ועם הזרם הדל המשימה הפשוטה הולכת ונמתחת ומתארכת. כמו כן, לעתים לחץ מים נמוך הוא בעצם רק תסמין של בעיית אינסטלציה מורכבת יותר, שבעטייה תזדקקו לשירותיו הטובים של אינסטלטור מומלץ ברחובות, כמו צורך בהחלפת צנרת או פתיחת סתימה קשה.

מנגד, לא תמיד בעיית לחץ מים מצריכה איתור של אינסטלטור ברחובות למתן פתרון מהיר. לפעמים מדובר בעניין קל למדי שתוכלו לתקן לבד. ולכן בייעוץ עם אינסטלטור מנוסה בראשון לציון הרכבנו לכם מדריך קצר לבעיות לחץ מים נמוך.

טיפול בלחץ מים בצנרת

היכן בדיוק הבעיה?

 

השלב הראשון, הרבה לפני חיפוש אינסטלטור בראשון לציון או ביבנה, הוא להגדיר האם מדובר בבעיה כוללת של לחץ מים נמוך בכל הבית או הדירה, או בעיה קטנה וממוקדת יותר – למשל, כשיש לחץ מים נמוך בברז אחד בלבד או רק במקלחת. אם זו רק  בעיה נקודתית, יש סיכוי שתוכלו לוותר על שירותי אינסטלטור במרכז, ובמקום להזמין שרברב לתקן את הבעיה לבד, במיוחד אם יש לכם חוש טכני בסיסי.

שעון לחץ מים

מהם הגורמים לבעיית לחץ מים נמוך נקודתית?

כשלחץ מים נמוך מופיע בברז אחד או רק בראש המקלחת, הבעיה מצויה בדיוק באותו מקום – למשל, הפילטר של הברז או ראש המקלחת סתומים באבנית ובלכלוך שמונעים את מעבר הזרם כהלכה. במקרה כזה מבריגים את הפילטר החוצה, מנקים אותו בחומר נגד אבנית או אפילו רק בשילוב מים+חומץ, מייבשים, ומרכיבים בחזרה. אפשר אפילו ללכת לחנות אינסטלציה ולקנות מסנן חדש – זה עולה כלום, ונותן פתרון יעיל ומהיר שאפשר לבצע ללא אינסטלטור.

 

יכול להיות כמובן שהבעיה אינה בפילטר, אלא כי המנגנון של הברז מקולקל (מה שמצריך החלפת ברז על ידי אינסטלטור), שהברז מתחת לכיור לא פתוח עד הסוף, או שיש סתימה או דליפה נקודתיים בצנרת הברז או המקלחת (וכאן שוב דרושים שירותיו של אינסטלטור לביצוע פתיחת סתימת צנרת).

לחץ מים נמוך בכל הבית

בעיה כללית של לחץ מים נמוך בבית כולו יכולה להיות קשורה בשיבר הראשי. הוא אולי אינו פתוח מספיק, ואז צריך לגשת ולפתוח אותו. לא חייבים להזמין אינסטלטור במרכז בשביל זה, אבל פתחו אותו בזהירות ולאט. יכול להיות גם שהפילטר הראשי של השיבר נסתם.

 

אם אתם גרים בדירה, בדקו אם הבעיה קיימת בעוד דירות – אולי זו תקלה אזורית בשכונה, שבה אינסטלטור לא יכול לסייע, או בעיה בקומות העליונות שאותה אפשר לפתור במשותף על ידי התקנת משאבת לחץ מים קומתית.

גם בעיות צנרת גורמות ללחץ מים נמוך בכל הבית, וכאן רוב הסיכויים שתזדקקו לשלוף את המגנט של אותו אינסטלטור ברחובות שיש לכם על המקרר: ייתכן שצריך להחליף את הצנרת הישנה או חלקים ממנה, או לבצע פתיחת סתימה באמצעות לחץ מים גבוהה (בעזרת ביובית) או מכשור אינסטלציה מיוחד אחר.